Instagram

onsdag 17. juli 2013

Uke 29 - rolig uke

Da var det ny uke og endelig kom det en belastningslett uke, denne uken skal jeg altså ha få timer slik at jeg får restituert godt og er klar for en periode med hard trening. Jeg har lagt opp mine ulike uker slik:
Lett uke - 10-12 timer
Middels uke - 14-16 timer
Hard uke - 18-22 timer
Disse timeantallene er tilpasset min trening mot mine mål, så om du skal bruke noe av det samme oppsettet så vil det være veldig lurt å skalere det ned til ditt nivå.
Ved å skape uker med ulik belastning og mengde vil man øke effekten av treningen samtidig som det blir lettere å trene hardt i perioder fordi man har planlagt uker hvor man kan hente seg inn igjen. Det er ikke bra å trene det samme antall timer og de samme øvelsene hver uke! Variasjon er nøkkelen!
En annen flott ting med lett uke er at jeg får 1-2 dager som er helt fri for trening.

Når det gjelder hva jeg gjør i de lette ukene så pleier jeg å legge fokus på teknikk på rulleski, 2 harde intervalløkter og å legge inn en god del styrke og bevegelighetstrening.

Bildet er fra bevegelighetstreningen på tirsdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar