Instagram

tirsdag 2. juli 2013

Trening

Da er nok en treningsuke i gang og den startet med å knekke ett par Swix Triac1.0! Det var utrolig kjipt siden dette var mine favoritter og jeg ikke har noe særlig med sponsorer som kan hjelpe meg med nye enda. Men jeg kan jo ikke stoppe satsingen på grunn av noen staver så jeg fortsetter! Håper noen ønsker å bidra som sponsor senere :-)
Denne uken er en middels uke for meg, noe som vil si at jeg skal kjøre middels intensitet og at jeg har planlagt å trene 13-15 timer fordelt på 9-10 økter. Denne uken kommer jeg til å ha 2 intervaller, 2 timer styrke, 1-2 timer bevegelighet og resten langkjøring på I1 på rulleski eller som løping i skog.
Neste uke er en hard uke så da er det også veldig viktig at jeg i denne uken har en dag som er helt treningsfri.
Jeg startet satsingen i desember, men begynte den for alvor i mai i år med nytt program, og oppsettet er likt som landslaget i langrenn herrer sitt med unntak av antallet timer. Jeg har lagt opp til at jeg skal ligge mellom 650 og 750 timer fra mai 2013 til mai 2014. Så langt så er jeg godt innenfor med 136 trente timer de 2 første månedene :-) Det virker som om programmet fungerer veldig bra, jeg har allerede merket stor fremgang på tidene på løp, pulskontrollen er bedre, jeg tåler større belastning, har blitt mer eksplosiv og har mye bedre balanse :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar