Instagram

onsdag 3. juli 2013

Intervaller i motbakke

I går(onsdag) brukte jeg 1.økt på lett jogging i en times tid for å prøve å bli kvitt stivheten i muskulaturen.
Min 2.økt i går ble gjennomført sammen med deler av Team Raske Gutter i bakkene i Tryvann skisenter her i Oslo, vi kjørte 5 intervaller på 4 minutter med maksimal innsats(I4-5). Økten gikk veldig fint, selv om jeg merket veldig godt at jeg hadde 20 treningstimer i beina fra uken som gikk. Slike økter som denne anbefaler jeg på det sterkeste å gjøre en til to ganger i uken! Det er veldig motiverende å løpe slike drag med venner, da blir man både motivert og man har vanskeligere for å gi seg, som igjen fører til bedre resultat :-)
For å få maks ut av denne typen trening så vil jeg anbefale å ligge på 86-94% av makspuls, og at du prøver å unngå å få syre i beina.

Under kan dere se mine puls-topper fra i går.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar