Instagram

torsdag 20. juni 2013

Kolsåstoppen opp!

Min bror og meg.

Onsdag var det klart for Kolsåstoppen opp, ett løp på 1,8km som går fra bunnen av Kolsås og helt opp på toppen. Løpet er ganske kort men er en real utfordring med tanke på de 250 høydemeterne som skal forseres på veien opp og ikke minst alle steiner man må over og rundt. Jeg og min bror bestemte oss for å være med på dette for en stund siden, og begge hadde vel som mål at dette skulle være en del av treningen og ingen gikk for noen topp tid denne dagen. Personlig så hadde jeg 20 treningstimer og 4 hardøkter i bagasjen fra de siste 7 dagene når jeg sto på starten, i tillegg til at jeg dagen før hadde løpt trapper som hovedøkt. Starten gikk og jeg gikk ut ganske hardt og ledet helt til jeg kom 3-400meter opp i bakken, da fikk jeg beskjed av kroppen at dette tempoet kan du ikke holde. Så jeg senket tempoet og slapp en 10-11 stykker forbi meg og lot kroppen styre tempoet. Når jeg kom til 900 meter så begynte kroppen å våkne litt igjen og jeg prøvde å presse litt ekstra, overraskende nok så tok jeg igjen flere og når jeg, full av melkesyre forserte de siste kampesteinene over toppen så passerte jeg målstreken som nummer 6! Morsomt på en dag hvor jeg ikke var i så god form. Min bror presterte også veldig bra, han var tøff i hodet og prøvde å starte hardt og holde tempoet hele veien, noe som endte med en gledelig 16. plass! To fornøyde gutter på toppen av Kolsås! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar