Instagram

fredag 7. juni 2013

Fuertaventura - sol, trening og ferie


Det er sikkert noen som undrer på hva slags trening jeg la vekt på når jeg var i Spania på ferie, og det skal jeg bruke dette innlegget til. I hovedsak så forsøkte jeg å få inn mye mellomharde kondisjonsøkter samt mye teknikk og trening i idretter jeg ikke utøver så ofte.
Om noen skulle ha noen spørsmål om øktene, varighet, kosthold og alt annet rundt denne uken så er det bare å si i fra!
Mange bra bakker og flott terreng på Fuertaventura!

Dag1
Økt1:  1 times rolig jogg(I1 - snakke tempo)

Dag2
Økt1: Motbakke trening med naturlige intervaller i bakker. Økte farten i bakkene hvor jeg holdt meg rett under syreterskel.

Økt2: 30min sykkel som oppvarming og 1,5 t langrennsspesifik styrke


Dag3
Økt1: Rulleski Skate rolig langtur med 6 innlagte 10sek spurter.

Økt2: 2 timers rolig joggetur i fjellene

Dag4
Økt1: Mellomhard bakketrening i fjellene, 2 timers joggetur.

Økt2: 1 time rolig jogg og 1 time "bootcamp" i regi av hotellet Morro!

Dag 5
Økt1: Hurtighetstrening, her kjørte jeg 30min oppvarming før jeg kjørte 3 serier med 5 60m spurter per sett med 3min pause mellom dragene. Jeg hadde 8min pause mellom seriene. Dette er en fantastisk trening som alle kan gjøre da den inneholder mye hvile og har god innvirkning på makshastigheten og eksplosiviteten.

Økt2: 1 time tennis etterfulgt av 1 time svømming

Dag6
Økt1: Stakeintervaller på rulleski 6x3min med 2 min pause i mellom

Økt2: 2,2km svømming på 1 time

Dag7
Økt1: rolig 3 timers gåtur i fjellene

Økt2: 2,5km svømming fri teknikk 1 time

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar