Instagram

fredag 7. juni 2013

Birkebeinerløpet 2013

Nå er sommerens store løp rett rundt døra og jeg har i dag gjort unna siste treningsøkt før løpet. Planen for løpet blir å starte litt over planlagt snitt slik at jeg har ett forsprang på mitt eget mål, for å deretter øke om kroppen har dagen.
Når det gjelder oppkjøringen så har jeg i forkant hatt en uke med medium intensitet, deretter en hard uke og siste uken nå har jeg hatt en belastningslett uke.
Denne siste uken har jeg kjørt rolige og korte løpe økter samtidig som jeg har brutt opp litt mer rulleski. Personlig ser jeg på de 3 siste dagene som de viktigste og her er hva jeg har gjort:

Dag 3: Fri!! HELT FRI!
Dag 2: Rolig stakeøkt etterfulgt av 30min rolig nedjogging.
Dag 1: Intervaller I3-4, 4x 5min drag med 3min pause(God oppvarming og nedkjøring)
Dag 0: Birken!!

Dette fungerer veldig bra for meg og jeg håper dette kan hjelpe andre som sliter med slitene ben på startstreken.

God fredag!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar