Instagram

mandag 10. juni 2013

Birkebeinerløpet 2013 - Løp for mamma.

Vi er på Kvitfjell, lørdag morgen våkner jeg brått 0600 og tenker at dette blir en dårlig dag på grunn av lite søvn, den tanken forsvinner fort når jeg ser på telefonen at pappa har sendt meg en melding om å ringe han, og at det haster! Jeg sitter på sengekanten i ett minutt å tenker på hva det kan være og gruer meg litt til å ringe, og med rett, for når jeg ringer får jeg beskjed om at min kreftsyke mor sluttet å puste i natt og at hun er sendt på sykehus.
Heldigvis så går det litt bedre med henne etter noen timer og jeg og min samboer bestemmer oss for at vi skal gjennomføre løpet til tross for en forferdelig oppladning med vonde beskjeder, ingen matlyst og lite søvn. Vi skal jo uansett forbi Lillehammer.
Jeg stiller til start, litt stressa og ganske matt i kroppen, men jeg har bestemt meg for at dette skal gjennomføres for mammas del. Startskuddet går og jeg er i gang, første del går greit, jeg holder puljen fint og tempoet er innenfor målet. 5km passeres og da smeller det i føttene og jeg kjenner at her er det gnagsår på begge føtter, men jeg tenker; "det er andre som har det verre i dag KJØR PÅ!"
Når jeg kommer halvveis ser jeg så får jeg hold og ikke bare litt men skikkelig, etterhvert ser jeg på klokken at jeg er nesten 5min bak skjema, men jeg kjører på og prøver å holde farten så godt jeg kan. Når jeg kommer til Kroken og det er 6km igjen ser jeg på klokken at det er muligheter, jeg er nå bare 3min bak skjema og jeg prøver å holde fokus på teknikk, fart og min mor, og ikke at gnagsårene skriker og smertene holdet gir i utforbakkene.
Så kommer det skiltet jeg har ventet lenge på, 1 km igjen! Og herfra og inn er det ikke mye jeg husker, det gikk på viljestyrke her. Så kom oppløpet og jeg la inn en skikkelig langspurt som vanlig og kom i mål innenfor målet jeg hadde satt meg. Og bare en time senere kommer min samboer inn i mål 7 minutter foran sitt mål og begge tar merket!
Jeg er veldig fornøyd og veldig glad for at vi klare å gjøre det så bra på en ellers forferdelig dag, disse merkene er dine mamma! :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar