Instagram

onsdag 8. mai 2013

Uke 19

Da er uke 19 i gang og denne uken skal kjøres med middels intensitet som snitt, det betyr ikke nødvendigvis at det blir mange flere eller færre timer enn ellers, men det er en kjøreregel for hvor hardt jeg skal presse i øktene mine.
I går hadde jeg en 2 timers rolig joggetur som var helt elendig, alt sto stille og kroppen var stiv som en stokk, så jeg var veldig glad for at det var så fint vær slik at jeg kom meg igjennom økten i det minste. Dager som den er ikke gode, men det er viktig å komme seg igjennom øktene som er kjipe også, men om følelsen vedvarer gjennom uken så er det nok lurt å ta seg en ekstra fridag.
I dag hadde jeg intervaller i første økt, jeg kjørte 5x4 minutter med 3 minutters pauser i mellom dragene, jeg kjørte de i veldig kupert terreng i østmarka slik at jeg også måtte tilpasse hastighet i forhold til terreng og syrenivå i lår. Det ble en veldig fin og hard økt. Økt nummer 2 i dag skal kjøres som langtur med styrke i slynger som avslutting, barkmarssesongen er en viktig for å få trent og vedlikeholdt stabliliseringsmuskulaturen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar