Instagram

torsdag 16. mai 2013

Tirsdag

Tirsdagens trening var helt fantastisk, jeg har fått nye rulleski til skøyting, One Way Skate 13 Carbon.
Jeg brukte denne dagen til å teste skiene og bli vant til de, så jeg gikk først 1time i løypa i Holmenkollen på I1, deretter satte jeg opp en slalåmløype med kjegler og trente inngang og utgang av sving i fart, og til slutt hadde jeg 1 time med lankjør i løypene på I1-2. En slik økt er veldig fin for å bli vant med følelsen av rulleski og anbefales på det sterkeste! Bare husk å ha med mat og drikke til økten.

Når det gjelder skiene så var jeg litt skeptisk den første runden, men etter noen minutter så gikk skepsisen fort over, disse skiene var overraskende like det å gå på snø, ihvertfall så lik som det går på hjul. De er fantastisk lette, veldig bevegelige og ikke så faste som veldig mange andre modeller. En annen detalj som er fin er at det er overraskende enkelt å bremse med disse, de responderer nemlig ekstremt bra på svinger i bre ben stilling, noe som gjør at det er veldig enkelt å kjøre sik-sak for å bremse eller å rulleskiploge - Anbefales!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar