Instagram

mandag 13. mai 2013

Holmenkollstafetten 2013

Da var Holmenkollstafetten unnagjort og til tross for en dårlig dag så gikk alt ganske bra.
Alt startet på fredagen da jeg av en eller annen grunn valgte å sykle 40km i skog uten å tenke over at dette kanskje ikke var tidenes beste oppvarming til en konkurranse da jeg ikke har syklet på 1år. Men når kvelden kom så begynte jeg å ane at dette kom ikke til å bli lett, og det stemte godt, for når jeg våknet på lørdag så var beina pinne stive. Jeg kom meg inn til byen og gressbanen der jeg skulle løpe etappe 9 2 ganger, en gang for jobben og en gang for laget mitt Team Raske Gutter. Etappen er 650 meter, altså en sprint, noe som ikke passet mine stive lår denne dagen. Jeg satte i gang med oppvarming og brukte 50min! på å varme opp uten at det ble så veldig mye bedre, og jeg trener mye sprint så jeg vet hva jeg gjør. Første gangen jeg løp etappen gikk det sånn passe, jeg hadde god flyt og mye å gi de første 200, men etter det så sa kroppen stopp og det gikk på halvt gir inn derifra. Andre gangen jeg skulle løpe den så giret jeg meg godt opp og varmet opp enda litt bedre for at dette skulle bli en god etappe. Men når jeg fikk pinnen og hadde spurtet ut av vekslingsfeltet så var det som å møte en vegg, alt sa stopp, jeg fullførte men det ble enda dårligere resultat enn den første gjennomføringen. Men alt i alt så må jeg være fornøyd, for resultatene i forhold til dagsform var ikke så ille, og jeg lærte jo en veldig viktig lærepenge denne dagen også, så neste år så skal jeg nok gjøre det ganske bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar