Instagram

mandag 22. april 2013

Helgen

Da er en helg fylt med trening og kos unnagjort og jeg tenkte jeg skulle komme med ett lite sammendrag.
Fredagen hadde jeg 2 økter, første økt var 10km rolig lankjøring på mølle på i1(68% av makspuls i snitt). Etter jobb dro jeg, min samboer og min bror på treningshelg til Kvitfjell og det ble derfor naturlig at økt nummer 2 ble en lett joggetur på i2 opp fra bunnen av Kvitfjell og opp til midtstasjonen(450 høydemeter).

På lørdag brukte vi dagen på å gå en runde på 2mil i rolig tempo. Økt nummer 2 gjorde jeg alene, det ble en 10km hvor jeg løp 5km ned Kvitfjell for å så løpe de samme 5km opp.

Søndag ble en rolig dag med lang frokost og dagens økt ble hurtighet skøyting. Når jeg kjører hurtighet kjører jeg 2-4 sett med 5 drag på 8-10 sek. Pausene mellom dragene er 3min, mens pausene mellom settene er på 5-8min, dette for at kroppen skal kunne lades til neste spurt. Det er veldig viktig å ha disse lange pausene slik at man får maks effekt og trening ut av hvert drag! Og husk oppvarming!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar