Instagram

tirsdag 30. april 2013

Helgen som var

På fredag kjørte jeg generell styrketrening som 1.økt for å få fokus på styrke denne dagen.
Jeg kjørte litt ulike øvelser for å øke bevegelighet og trene core.
Økt nummer 2 på fredag var jeg med min samboer å trente anaerob terskel trening(trening med syre) for å øke syreterskelen min. Det anbefales på det sterkeste å ha med seg en treningskamerat når man skal trene anaerob trening, da det gjør fantastisk vondt og er vanskelig å presse seg alene. Vi kjørte 5-10 drag i trappene i den gamle hoppbakken på Skui i Bærum og som seg hør og bør sto begge på toppen med ristene lår etter treningen... suksess!

Lørdag var planen å kjøre en langtur på i1-2, kroppen føltes helt fantastisk denne dagen og jeg bestemte meg for å kjøre denne økten opp og ned Holmenkollen 2 ganger med utgangspunkt fra gressbanen. Kroppen fungerte veldig fint og jeg klarte å holde god fokus på bekken, steg, puls og lår hele veien, jeg løp på følelsen og ikke klokken denne dagen og det viste seg at det stemte bra med intensitetnivået som var planlagt. Resultat: 21km på I1-2, 2timer, 700 høydemeter.

Når det gjelder rekkefølge på økter så vil jeg anbefale at man alltid kjører hovedøkten(det man svil bli bedre på) som første økt! Dette fordi kroppen har lettere for å ta opp den treningen som er først på dagen og det er også da du er mest opplagt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar